MASSANLISÄYS

Kun haluat saada painoasi ylöspäin, täytyy sinulla olla pienempi kulutus suhteessa saamaasi ruokamäärään. Tavoitteellisella massanlisäyksellä eli bulkkauksella tarkoitetaan kehon massapainon nostamista syömällä enemmän kuin kulutetaan. Massanlisäysvalmisteilla saa helpommin koostettua päivään tarvittavat kalorit, jotta painonlisäystavoite on mahdollista. Tavoitteena bulkkauksella on nostaa painoa, jolloin sekä lihakset että elimistön rasvamäärä kasvavat. Koska lopullisena tavoitteena on kuitenkin lihasmassan kasvu eikä rasvaprosentin huima nousu, on tärkeää kiinnittää huomiota siihen, miten painoa nostetaan. Missään tapauksessa ylensyönti ei saa mennä överiksi. Lihominen ei ole terveydelle edullista ja liiallinen ähky saa kehon toimimaan huonommin ja palautuminenkin hidastuu. Bulkkauksessa pitää tiedostaa niin rasvojen kuin hiilihydraattienkin laatu ja syödä enemmän puhdasta ja ravintorikasta, ns. hyvää ruokaa. Silloin voidaan välttää ähky, epämukava olotila painon noustessa ja saadaan lisää hyvää energiaa ja tehoa treenata. Proteiinien tarve on massakaudella pienempi kuin dieetillä ja massakaudella lisätäänkin nimenomaan hyviä rasvoja ja hyviä hiilihydraatin lähteitä. Massakaudella ei ole tarkoitus olla ikuisesti, mutta kausittain toteutettuna se on loistava keino lisätä treeniin tehoa ja lihaksiin massaa. Sopiva massakauden pituus on useimmiten noin 3-6 viikkoa. Massakaudelle sopivat ja nimenomaan kuuluvat myös tavanomaista kovemmat treenit. Massakausi suositellaan aloitettavaksi matalalla rasvaprosentilla, koska bulkkauksen tuoma massa on aluksi suuremmaksi osaksi lihasta ja myöhemmin lihoessa taas rasvan määrä on suurempi kuin lihaksen. Massakaudella kannattaa kiinnittää huomiota rasvan määrän kasvuun, eikä päästää sitä käsistä. Siihen oivallisena apuna on Inbody-mittaus, minkä voi helposti toteuttaa Aminopörssissä. Saatavilla on myös hyvä 3-kerran sarjakortti. Kysy lisää Aminopörssistä tai tilaa mittaus suoraan ajanvarausjärjestelmästä Inbody-kohdasta. Massakauden tueksi on kehitetty runsaasti hyviä massaa lisääviä lisäravinteita sekä tietyt lisäravinteet ovat eduksi massakaudella käytettynä. Ne yhdistettynä treeniin auttavat sinua kohti tavoitteitasi! Hiilihydraattien määrä on massanlisäystuotteissa suurempi kuin proteiinin, koska hiilihydraatit eivät pidä yhtä hyvin nälkää loitolla. Verensokerin nousu johtaa korkeampaan insuliinin määrään, jolloin keho varastoi itseensä paremmin ravintoaineita. Lämpimästi tervetuloa tutustumaan Aminopörssin massanlisäystuotteisiin! Autamme sinua mielellämme juuri sinulle sopivan tuotteen valinnassa.
Järjestys: